30.05.13

BBQ burger s čedarem, slaninou a cibulovými kroužky

Domácí burgery jsou podle mě stokrát lepší než ty kupované a navíc si je můžete připravit s čímkoliv. S hovězím, grilovanými rajčaty a smaženou cibulkou, nebo s kuřecím, zeleninovým salátem a pepřovým dresingem. Já jsem dnes připravila BBQ burgery s cibulovými kroužky. Jindy bych i upekla domácí bulky, ale během vaření, jsem připravovala těsto na croissanty, takže už mi nezbyl čas ani mouka a stokrát jsem si nadávala, proč jsem si toho na dnešek vymyslela tolik.

BBQ burger s čedarem, slaninou a cibulovými kroužky
na 6 burgerů

750 g mletého hovězího
4 lžíce worchesteru
1 lžíce dijonské hořčice
spousta pepře
sůl
půl na drobno nakrájené cibule
tymián

6 bulek na hamburgery
BBQ omáčka
6 plátků čedaru
6 plátků slaniny
olej na smažení

12 kroužků cibule
4 lžíce piva
půl vajíčka (zbytek si schovejte třeba na potírání croissantů)
3 lžíce hladké mouky
půl lžičky prášku do pečiva
půl lžíce solamylu
pepř

Nejdříve si připravíme cibulové kroužky. Cibuli nakrájíme na silná kolečka, ty s malým průměrem si nakrájíme a později je přimícháme do mletého masa.  Ty s větším na minutu namočíme do horké vody. V misce smícháme pivo, půl vajíčka, hladkou moukou, prášek do pečiva, solamyl a pepř. Kolečka cibule vyndáme z vody, obalujeme je v hladké mouce a poté v těstíčku. Smažíme v rozpáleném oleji.

Na pánvi si osmažíme slaninu.  Bulky rozkrojíme a opečeme na suché pánvi nebo je na chvíli dáme do trouby. V míse smícháme mleté maso, hořčici, worchester, nakrájenou cibuli, pepř, sůl a tymián. Směs rozdělíme na 6 částí  a tvarujeme placičky, které smažíme v rozpáleném oleji. Osmažené maso položíme na papírové ubrousky, aby se vsákla mastnota. Na spodní část bulky položíme maso, které potřeme BBQ omáčkou, položíme na něj plátek čedaru, slaniny a dva cibulové kroužky a přiklopíme druhou polovinou bulky.


Žádné komentáře:

Okomentovat