28.05.13

Kuřecí fajitas v domácí pšeničné tortille

O fajitas jsem slyšela poprvé v Přátelích. V díle, kde Ross chodil s Charlie, Rachel s Joeym a Ross pro všechny vařil Fajitas a k tomu Margaritu. Tehdy jsem ještě vůbec nevěděla, co to je. Je to mexické jídlo - kořeněná směs zeleniny s hovězím nebo kuřecím masem. Ta moje verze rozhodně není ta ,,originální", ale nám všem hodně chutná. Vyzkoušela jsem spoustu možných směsí na fajitas, míchala jsem si doma svoji marinádu z cayenského pepře a limetky a vždy u mě vyhrála směs Fajitas z M&S - prodávají ji v růžovém sáčku. Můj Vojta dokáže k večeři sníst i čtyři plněné tortilly.

Kuřecí fajitas v domácí pšeničné tortille
na 6 tortill

2 hrnky hladké mouky
půl hrnku vody
špetka soli
50 g másla

1 větší kuřecí prso
1 malá červená paprika
1 malá zelená paprika
kus cukety ( asi 10 cm)
půl balíčku koření na Fajitas z M&S
tři lžíce olivového oleje
80 g balkánského sýru
6 lžic zakysané smetany

Máslo nastrouháme na hrubém struhadle a zaděláme spolu s moukou, solí a vodou těsto. To rozdělíme na 6 částí a z každé vyválíme tenounkou tortillu. Pokud je chceme kulaté, můžeme je vyříznout s pomocí velké pokličky. Tortilly klademe na rozpálenou pánev a pečeme je dokud na nich nenaskáčou puchýře. Trvá to asi 10 sekund. Déle je nepečeme - ztvrdly by. Poté je naskládáme na sebe, zakryjeme utěrkou a zatížíme.



Kuřecí maso si nakrájíme na nudličky a naložíme alespoň na půl hodiny se lžící oleje a kořením. Poté jej zprudka opečeme na zbylém olivovém oleji. Na posledních pár minut přidáme nakrájenou zeleninu.



Každou tortillu namažeme zakysanou smetanou (můžeme ji předtím nahřát v mikrovlnce - je potom pružnější, položíme na ni směs masa a zeleniny, zasypeme sýrem a zatočíme.

Žádné komentáře:

Okomentovat