21.07.13

Vepřová panenka ve slanině s gratinovanými bramborami

Poslední dobou se pořád na něco těším. Na začátku týdne jsem se dozvěděla, že mě vzali na Karlovu univerzitu, přesně na ten obor, na který jsem chtěla, takže se už nemůžu dočkat, až tam budu studovat, a já se budu učit spoustu zajímavých věcí, mimo jiné i znakovou řeč. Včera jsme natáčeli klip pro našeho kamaráda violoncellistu Míru a na výsledek se také moc těším. A v neposlední řadě - přesně za týden jedeme s mým Vojtou do Chorvatska! <3 Dnes k večeři jsem uvařila vepřovou panenku ve slanině s gratinovanými brambory. Panenka byla výborně šťavnatá a brambory, které jindy vaří moje mamka, se k ní skvěle hodily.

Vepřová panenka ve slanině s gratinovanými bramborami
2 porce

300 g vepřové panenky
100 g slaniny nakrájené na plátky
olivový olej
sůl
pepř
lístky čerstvého tymiánu

3 velké vařené brambory
100 g tvrdého sýru (gouda nebo eidam)
půl hrnku smetany
lžíce másla
lístky četsvého tymiánu
sůl
pepř

Maso omyjeme, osušíme, potřeme olivovým olejem, osolíme a opepříme. Na prkýnko vedle sebe vyskládáme plátky slaniny a do nich zabalíme vepřovou panenku.


Troubu předehřejeme na 170°C. Brambory nakrájíme na tenké plátky, sýr nastrouháme a zapékací misku vymažeme máslem. Poté do ní poskládáme 1/4 brambor, ty mírně osolíme, posypeme lístky tymiánu a zasypeme 1/4 strouhaného sýra. Poté přidáme další vrstvu brambor, bylinek a sýru a ještě 2x zopakujeme. Poslední vrstvu mírně opepříme a rovnoměrně zalijeme smetanou.

V pánvi rozpálíme 2 lžíce olivového oleje a na něm zprudka ze všech stran osmahneme vepřovou panenku. Poté ji přendáme do olivovým olejem vymazané zapékací misky nebo pekáčku. Brambory i panenku dáme na 20 minut do trouby. Před podáváním maso šikmo překrojíme.



Žádné komentáře:

Okomentovat