30.09.13

Krémová česnečka

Klasická česnečka vždy patřila mezi moje nejoblíbenější polévky. Když jsem byla malá, mamka ji občas uvařila v sobotu nebo v neděli ráno (proč asi), já nechápala, proč mám snídat polévku, ale byla tak moc dobrá, že jsem neprotestovala. Na tuhle krémovou česnečku mám recept od Dity P. Je mnohem jemnější, sytější, ale o víkendu ráno by si jí dal asi jen málokdo.

Krémová česnečka

4 palice česneku
dvě lžíce olivového oleje
4 lžíce másla
2 cibule
1 pórek
5 lžic hladké mouky
1 litr slepičího vývaru
200 ml smetany
krutony k podávání
lžíce citronové šťávy (nemusí být)


Troubu rozehřejeme na 175°. Z palic česneku odkrojíme vrchní části, vyskládáme je do pekáčku a zakapeme olivovým olejem. Necháme hodinu péct. V oříznutých vršcích nám zůstanou kousky stroužků, které nevyhazujeme. Můžeme je později prolisovat do polévky, aby měla výraznější chuť.

Z upečených palic vyloupeme stroužky česneku a rozmačkáme je v misce. V hrnci rozpustíme máslo na kterém opečeme nasekanou cibulku a pórek. Poté přidáme rozmačkaný česnek, zasypeme hladkou moukou a pořádně rozmícháme. 10 minut opékáme na mírném ohni a poté přilijeme horký slepičí vývar. Necháme 10 minut povařit.


Polévku rozmixujeme tyčovým mixérem, vmícháme smetanu, zbylý prolisovaný česnek a 10 minut povaříme. Osolíme, ochutíme citronovou šťávou a podáváme s opečenými krutony.


2 komentáře:

  1. Napsala jsi ten úvod moc pěkně - na to, že ti moc nechutnala :)
    .
    A máš ji krásně nafocenou (u mě ty fotky stále váznou a drhnou)

    OdpovědětVymazat
  2. Ale tak ona mi i docela chutnala..jen jsem čekala trochu víc :) a klasickou mám prostě radši! :) ale jinak u nás doma měla docela úspěch :))

    A to neni pravda..naopak mam pocit, že moje fotky jsou oproti jinejm foodblogům děsně amatérský :D

    OdpovědětVymazat