17.11.13

Domácí bulky na hamburgery

Burgery mám moc ráda - a to úplně nejradši ty BBQ s čedarem, slaninou a cibulovými kroužky, které mám na blogu. Co ale fakt ráda nemám, jsou kupované bulky na burgery, které chutnají jako papír a výslednou chuť úplně zkazí. Proto jsem se dnes poprvé vyzkoušela domácí bulky a...JO! Jsou stokrát lepší a přitom nedají skoro vůbec žádnou práci.

Domácí bulky na hamburgery
4 menší kusy

150 g hladké mouky
vajíčko (půl do těsta, půl na potření)
15 g čerstvého droždí
10 ml oleje
90 - 100 ml vlažné vody
lžička cukru
lžička soli

Droždí s cukrem rozmícháme v misce, dokud nebude úplně tekuté a přidáme lžičku vody. Zbylou vodu smícháme v olejem a lžičkou půlkou rozšlehaného vejce. Hladkou mouku smícháme se solí a droždí i vodu s olejem do ní přimícháme. Těsto by mělo být hodně lepivé, sice se s ním špatně pracuje, ale jen díky tomu budou bulky lehounké a měkké. Na pomoučený vál vyklopíme těsto a trošku ho poválíme, dokud nevytvoříme bochánek. Ten pak uložíme v míse na teplé místo a necháme alespoň hodinu kynout. 

Troubu rozehřejeme na 200°C. Testo rozdělíme na 4 části, z nich vytvarujeme bulky, vyskládáme na pečicí papír dostatečně daleko od sebe a necháme ještě alespoň půl hodiny kynout.


Bulky potřeme zbytkem rozšlehaného vejce a cca 10 minut pečeme. 


Poté je necháme vychladnout přikryté utěrkou, aby změkly a byly skutečně takové, jako mají bulky na hamburgery být. Recept na ty nejlepší burgery, které jsem připravila já, najdete tady.

2 komentáře: